Escoitando a música de
Grieg caendo dende o alto dos cantís e saboreando o po amarelento da
calor africana, é como Barbara Mutch nos introduce nunha historia
situada na Sudáfrica do Apartheid.
O contraste brutal entre
a vida dos brancos e dos negros vese diluída pola figura de
Cathleen, irlandesa de nacemento, que casa cun banqueiro demasiado
egocéntrico, para o cal a familia non era máis ca outro elemento
ornamental dos moitos dos que facía alarde.
O súa muller é a guía
a novela: representante dunha sensibilidade extrema e pouco crible. A
súa historia representa o elo que une a brancos e negros: non dubida
en dedicar parte do seu tempo na formación de Ada, filla da criada
negra que teñen na casa. Cathleen, unha vez que se decata do seu
fracaso, a morte do fillo, a rebeldía indomable da súa filla e a
violación por parte do seu home de Ada, decide asumir a súa culpa
e, nun intento de redimir os pecados, sae na búsqueda do perdón
como medio de acougo para a súa conciencia.
Malia todo Barbara Mutch
non conseguiu uns personaxes ben definidos, non foron capaces de
camiñar sós ao longo das páxinas e nunca saíron do espazo
limitado que lle impuña a escritora.
Hai na historia dous
espazos, dous mundos totalmente separados e unidos á vez: o río
separa e é o mesmo río o que une as vidas das dúas razas
destinadas a entenderse porque se necesitan. Sobrevivir e aprender de
ambos mundos é a tarefa que Ada desenvolve ao longo da novela.
A autora aproveitou un
proceso histórico de enorme transcendencia para rematar coa
segregación racial en Sudáfrica, pero non conseguiu espertar o interese do lector: unha lectura que gustou a uns máis ca a outros, pero na que
todos coincidimos que ser a filla da criada é un lastre que aínda
hoxe a raza negra non conseguiu desamarrar.
Próxima lectura: Manual
para mujeres de la limpieza de Lucia Berlin.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Deixa aquí o teu comentario. Non esquezas por o teu nome.Sairá publicado cando nos chegue.